Nå en bredare målgrupp som e-handlare

Som e-handlare vill du säkerligen nå ut till en bredare målgrupp i hopp om att öka din omsättning. Idag finns det flera olika sätt du kan nå ut med ditt varumärke.

Du kan till exempel använda dig av sociala medier som Tik Tok eller Instagram. En annan sak som är väldigt populärt är att anordna ett event med live shopping. Du kan använda dig av ett program som heter Showroom och marknadsföra ditt program.

Vad är live shopping?

Live shopping betyder att du eller någon annan berättar om dina produkter i realtid via video. Det finns även länkar till din shop så tittarna kan handla samtidigt. Många använder sig av kändisar eller influencers när de gör sin live shopping. Det brukar skapa lite mer uppståndelse. Om du tänker göra det är det bra att boka någon som har koppling till din bransch.

Anordna live shopping regelbundet

Om du vill öka din försäljning måste du tänka långsiktigt. Du bör vara förberedd på att anordna sådana events regelbundet. Det är också bra att posta på sociala medier med jämna mellanrum. Då kan du hitta kunder från hela Sverige och till och med utomlands över hela världen.